PRECYZYJNE USUWANIE WGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA

szybkie naprawy i oryginalny lakier         –niższe koszty usług i brak utraty wartości      -czystość i ekologia

 

 

Jak wynaleziono innowacyjną metodę naprawy wgnieceń ?

Historia PDR – technologię usuwania wgnieceń bez lakierowania wynalazł pracownik Mercedesa, Oscar Flaig w lutym 1960 r. w Nowym Jorku podczas targów „International Motor Sports Show”. Pan Flaig usuwał drobne wgniecenia i rysy w lakierze, pracował nocami tak, aby pojazdy były w dobrym stanie na kolejny dzień pokazu. Wpadł więc na pomysł, żeby wypychać wgłębienia i nie lakierować elementu nadwozia – były to narodziny usuwania wgnieceń bez lakierowania -PDR (Paintless Dent Repair). Kiedy powrócił do Niemiec, zaczął rozwijać tę technologię napraw poprzez tworzenie narzędzi i szkolenie kolegów w oddziałach Mercedesa w Niemczech, a także USA i Anglii. „Złoty blacharz” Oscar Flaig wycofał się z Mercedesa w 1987r. pozostawiając grupę specjalistów. Technologia napraw bez lakierowych wróciła do Europy z USA przez Włochy, gdzie technicy usuwali wgniecenia po gradobiciu we Włoszech, Austrii a potem w Niemczech. Fakt, iż sztuka naprawiania wgnieceń bez lakierowania, była pilnie strzeżona przez producentów samochodów, a sama technologia naprawy jest precyzyjna i bardzo trudna do opanowania, spowodowały, że wciąż tak niewiele osób na świecie zajmuje się naprawą takich uszkodzeń. Sztuka naprawiania wgnieceń bez lakierowania okazała się skuteczna w usuwaniu uszkodzeń gradowych, wgnieceń parkingowych, aktów wandalizmu oraz drobnych kolizji. Ujawnienie tego typu napraw spowodowało, że teraz każdy producent samochodów na świecie używa techniki PDR, a usługi są już dostępne dla użytkowników samochodów.

 Jakie korzyści płyną z bezlakierowego usuwania wgnieceń ?

Oryginalny lakier – przy zastosowaniu technik bezinwazyjnego usuwania wgnieceń auto nie traci na wartości i nie ma ryzyka powstania wad lakierniczych. Jest to szczególnie istotne przy sprzedaży pojazdu, gdyż obecnie większość klientów mierzy grubość powłoki lakierniczej, a jej zmienione wartości nasuwają podejrzenia, że jest to pojazd powypadkowy. Źle wykonane tradycyjne naprawy blacharskie i lakiernicze, często ujawniają się w późniejszym czasie. Wynika to głównie z niechlujnego przygotowania elementu do lakierowania, a także skracania czasów technologicznych potrzebnych na wysuszenie poszczególnych warstw materiałów lakierniczych. Ponadto przy zgłoszeniu szkody komunikacyjnej ubezpieczyciel na pewno wykorzysta fakt, iż samochód był wcześniej lakierowany i podczas wyliczania odszkodowania zastosuje potrącenia, a różnicę za naprawę auta będą musieli pokrywać Państwo sami z własnej kieszeni.

Oszczędność nawet do 80 % – w stosunku do klasycznych napraw blacharko – lakierniczych, które generują dużo wyższe koszty naprawy. Często zdarza się, że mając uszkodzone np. tylko przednie drzwi w środkowej części musimy polakierować przedni błotnik i tylne drzwi. Jest to normalny proces naprawczy i stosuje się go, aby zniwelować różnicę w odcieniach koloru między sąsiednimi elementami. W tym przypadku klasyczna naprawa blacharska, polakierowanie oraz demontaż i montaż elementów karoserii znacznie podniosą koszty naprawy.

Krótki czas naprawy – godziny zamiast dni – technika PDR umożliwia naprawienie pojazdu w bardzo krótkim czasie w stosunku do napraw tradycyjnych, ponieważ nie trzeba demontować tak wielu elementów karoserii i tracić czasu na procesy lakiernicze.

Czystość napraw i ekologia – podczas napraw techniką PDR nie wytwarzają się zanieczyszczenia między innymi z procesów szlifowania, pyły nie dostają się do wnętrza pojazdu i nie brudzą tapicerki. Wybierając tą metodę naprawy dbamy również o środowisko, gdyż zużywa się znacznie mniej energii zarówno w procesie samej naprawy jak i produkcji materiałów potrzebnych do napraw blacharko – lakierniczych, a jednocześnie niweluje się negatywne skutki powstawania odpadów oraz substancji niebezpiecznych.

Jakie stosuje się metody naprawy w PDR ?                                                                           

Masowanie blachy – polega na precyzyjnym wypychaniu blachy od wewnętrznej części poszycia nadwozia za pomocą specjalistycznych narządzi tzw. „hebli”. Jest to bardzo trudny do opanowana proces naprawy, ponieważ specjalista PDR nie widzi końcówki narzędzia pod nieprzezroczystą blachą, jednak doświadczony technik jest w stanie naprawić w ten sposób nawet bardzo ostre załamania.

Na klej  – tę metodę stosuje sie w miejscach trudno dostępnych od środka, tam gdzie nie można użyć hebli, np. na ramie dachu. Zastosowanie tu mają tzw. „grzybki”, które przykleja sie do wgniecenia i za ich pomocą wyciąga blachę na zewnątrz. Technika ta jest jednak mniej precyzyjna i nie wszystkie uszkodzenia można naprawiać grzybkami.

Ile kosztuje naprawa bez lakierowania ?

Koszt naprawy – na określenie kosztów naprawy wpływa wiele czynników: wielości i ilości wgnieceń, ich położenia oraz głębokości. Bardzo istotny wpływ na cenę ma również obecność wzmocnień od wewnętrznej strony blachy, a także określenie czy jest to blacha stalowa czy aluminiowa. W związku z powyższym dokładną wcenę i możliwość skutecznej naprawy może określić tylko technik po oględzinach uszkodzenia.

 

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,